::: Welcome to a blog :::

I will try to update the blog whenever i have the time to do so..

Saturday, February 26, 2011

Alhamdulilah syukur nekmat..malaysia maju rakyat selamat!!~

Alhamdulilah..akhirnya aku jadi juga apa yg aku mo jadi. Hehe..TOURIST GUIDE!! woo...punya siok..so, tarikh keramat ni aa "15/10/2010"..Ni la tarikh bila aku di nobatkan jadi tourist guide.

So sekarang ni aku keja dengan satu company "a travel agency of cozz" this company not bad la...one of the tourism pioneers d sabah kunun org bilang...nda pa.. percaya ja la...yg penting selama aku keja, suma ok-ok jak staff dia ni suma..(ada la 1 - 2 org bikin panas) nnt aku crita..haha..

At first, byk juga la famtrip kana kasi, sbb org labuan la katakan..bukan asalnya dari Kekeh..jadi kunun kena sembut ni tempat..kena sebut tu tempat..na...blurr buss, sbb nda tau kan..sebab tu la tu kena kasi famtrip a.k.a Familiarization trip. Kasi familiar lu tu tempat...baru buleh bawa plancong..lau nda sesat nnt buss!!~

Masa fam trip mmg la siuk, tp yg nda siuknya..alaaaa!! mo kena prepare report!!~ eishh...malas tul aku mo menaip2 trus memprint2 lg..mcm buat esement tem study dulu2 jak...tp terpaksa buss..demi mo jadi tourist guide...

Masa famtrip, benda yg perlu aku bt cuma focus and blajar camna tu senior guide camna durang crita sama tu plancong about things, then sambil tu curi2 la ba juga info2 diorg...bah...sapa suruh info nya mantap..kan kana curi!!~

Tapi apa2 pun mmg la best...nda sabar plak ni tau menunggu untuk aku plak jadi guide crita sama ni plancong semua...

::cheer::

No comments:

Post a Comment